Het college wordt gevraagd het aanvullend politiereglement voor het instellen van parkeerverbod in de Kerkskenhoek ter hoogte van huisnummer 14-16 goed te keuren.
Als oplossing voor het keerpunt van lijn 87 is na het onderzoeken van verschillende mogelijkheden de optie voor het keerpunt in Kerkskenhoek te installeren weerhouden.
Voordelen van het keren aan Kerkskenhoek zijn:
• Technisch, verkeerskundig en operationeel haalbaar
• Halte Burg. De Sadeleerstraat in beide richtingen bediend.
Voorwaarden om keerbeweging te kunnen maken:
• Aansluiting op N460 aanpassen + parkeerverbod voor uitzwaai lijnbus.
• Parallelweg voldoende breed mits parkeerverbod of eenrichtingsverkeer.
• Wachtzone voor lijnbus.
Om aan de voorwaarden voor de keerbeweging te kunnen voldoen dient er een parkeerverbod ingesteld te worden ter hoogte van Kerkskenhoek 14 - 16. Zo zal er voldoende plaats gecreëerd worden voor de draaibeweging van de bus te faciliteren.
De aanpassingswerken zullen op kosten van AWV gebeuren.
Algemene basisbevoegdheid:
Specifieke bevoegdheidsgronden:
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Dit kadert in actie 17 van het meerjarenplan - kiezen voor duurzame mobiliteit
Artikel 1: Het college keurt het parkeerverbod ter hoogte van huisnummer 14-16 in de Kerkskenhoek goed.
Artikel 2: De maatregel wordt duidelijk gemaakt aan de hand van het plaatsen van twee E3 borden die de zone van het parkeerverbod afbakenen.
Artikel 3: De technische dienst zal de signalisatie voor het parkeerverbod op terrein voorzien.