Aan het vast bureau wordt gevraagd de verslagen van de zitting van 28 september 2023 goed te keuren.
Elk lid van het vast bureau heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door het vast bureau worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen van de vorige vergadering, worden de notulen als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de burgemeester en de algemeen directeur.
Algemene basisbevoegdheid:
Bijzondere bevoegdheden:
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1. de verslagen van de zitting van 28 september 2023 goed te keuren.
Artikel 1. de verslagen van de zitting van 28 september 2023 goed te keuren.
Het vast bureau bereidt de beraadslagingen en de besluiten van de raad voor maatschappelijk welzijn voor.
Het vast bureau stelt de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn vast.
- Decreet over lokaal bestuur art. 84 § 1
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
artikel 1. goedkeuring te geven aan de voorlopige vaststelling van de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn van 23 oktober 2023.
artikel 1. goedkeuring te geven aan de voorlopige vaststelling van de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn van 23 oktober 2023.
De inkomende aangetekende post wordt ter kennis gegeven aan het vast bureau.
- decreet over lokaal bestuur: art. 84, § 1
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
artikel 1. Het vast bureau neemt kennis van de inkomende aangetekende zendingen van het ocmw van 26 september 2023 tot 2 oktober 2023.
artikel 1. Het vast bureau neemt kennis van de inkomende aangetekende zendingen van het ocmw van 26 september 2023 tot 2 oktober 2023.
Aan het vast bureau wordt gevraagd de aanrekeningen en bestelbons voor het boekjaar 2023 goed te keuren.
Deze goedkeuring kadert binnen de reguliere uitgavenprocedure.
Overeenkomstig artikel 84, §3, 3° is het vast bureau hoofdbudgethouder en is het bevoegd voor het financiële beheer. Het vast bureau dient de aanrekeningen en bestelbons goed te keuren.
Als bijlage kan men de goedkeuringslijst van de aanrekeningen en bestelbonnen terugvinden. Daarnaast tevens ook de integrale bestelbonnen.
Dit zijn de interne documenten. In het externe document naar de leveranciers wordt geen informatie over het budget of de prijs getoond.
Algemene basisbevoegdheid: artikel 84, §1 en §3 decreet over het lokaal bestuur
De beslissing heeft financiële gevolgen.
Artikel 1: Het vast bureau keurt de volgende te betalen bedragen goed voor het boekjaar 2023 van :
goedkeuringslijst O/2023/253 voor een bedrag van 7.887,31 euro.
Artikel 2: Het vast bureau keurt de volgende bestelbonnen goed voor het boekjaar 2023 van:
goedkeuringslijst O/2023/30 voor een bedrag van 6.150 euro.
Artikel 1: Het vast bureau keurt de volgende te betalen bedragen goed voor het boekjaar 2023 van :
goedkeuringslijst O/2023/253 voor een bedrag van 7.887,31 euro.
Artikel 2: Het vast bureau keurt de volgende bestelbonnen goed voor het boekjaar 2023 van:
goedkeuringslijst O/2023/30 voor een bedrag van 6.150 euro.
Aan het vast bureau wordt gevraagd kennis te nemen van de besluiten van de algemeen directeur betreffende het dagelijks personeelsbeheer.
De raad voor maatschappelijk welzijn heeft in zitting van 26 november 2014 vastgesteld wat tot het dagelijks personeelsbeheer behoort.
De algemeen directeur staat in voor de algemene leiding van de diensten van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn.
Tijdens de zitting van 26 november 2014 heeft de raad voor maatschappelijk welzijn bepaald dat de algemeen directeur dient te rapporteren aan het vast bureau over de uitoefening van zijn bevoegdheden inzake dagelijks personeelsbeheer.
De besluiten van de algemeen directeur betreffende het dagelijks personeelsbeheer worden via de mobiele applicatie ter beschikking gesteld van de mandatarissen.
Algemene basisbevoegdheid: artikel 170 decreet over het lokaal bestuur
Bijzondere bevoegdheid: de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 26 november 2014 'Vaststelling begrip dagelijks personeelsbeheer'.
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1: kennis te nemen van volgende besluiten van de algemeen directeur betreffende het dagelijks personeelsbeheer.
| Datum beslissing | Titel beslissing algemeen directeur |
| 5 oktober 2023 | Attesten van afwezigheid OCMW-personeel, met uitzondering van verlofaanvragen van 22 september 2023 tot en met 28 september 2023 |
Artikel 1: kennis te nemen van volgende besluiten van de algemeen directeur betreffende het dagelijks personeelsbeheer.
| Datum beslissing | Titel beslissing algemeen directeur |
| 5 oktober 2023 | Attesten van afwezigheid OCMW-personeel, met uitzondering van verlofaanvragen van 22 september 2023 tot en met 28 september 2023 |
Aan het vast bureau wordt gevraagd kennis te nemen van de afsluiting van het arbeidsongeval van 8 oktober 2020 van het personeelslid Vermeir Eric, Oud Dorp 69, 9450 Haaltert met genezing zonder restletsels.
Het dossier arbeidsongeval van minder dan 30 kalenderdagen tijdelijke arbeidsongeschiktheid moet door de werkgever worden afgehandeld vanaf 1 juli 2014.
Vermeir Eric was arbeidsongeschikt van 8 oktober 2020 tot 20 oktober 2020.
Gegevens over het ongeval : gevallen tijdens werk
Gewonde lichaamsdelen : verwondingen op diverse plaatsen van het lichaam door val
Vermeir Eric bezorgde geen genezingsattest, noch gegevens over zijn gezondheidstoestand ondanks verstuurde berichten van Ethias en het bestuur.
Hierdoor zal het arbeidsongeval van Vermeir Eric worden geconsolideerd op 5 oktober 2023 zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. Er wordt geen rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Zoals voorzien door artikel 20 van de wet op 3 juli 1967, van toepassing voor arbeidsongevallen in de publieke sector, beschikt Vermeir Eric over een termijn van 3 jaar vanaf de datum van betekening om een bezwaar in te dienen door middel van een aangetekend schrijven te versturen waarin vermeld wordt niet akkoord te gaan met deze beslissing. Er rest bovendien de mogelijkheid zich tot de bevoegde arbeidsrechtbank te wenden door middel van een dagvaarding of een verzoekschrift in te dienen op de griffie van de Rechtbank.
Algemene basisbevoegdheid : artikel 84 decreet over het lokaal;
Specifieke bevoegdheidsgronden:
Deze beslissing heeft geen financiële gevolgen.
artikel 1: Het dossier arbeidsongeval van Vermeir Eric, Oud Dorp 69, 9450 Haaltert wordt afgesloten zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. De consolidatiedatum wordt vastgelegd op 5 oktober 2023.
artikel 2: Deze beslissing per aangetekend schrijven mee te delen aan Vermeir Eric.
artikel 3: De consolidatiedatum, de datum van deze beslissing, mee te delen aan Ethias.
artikel 1: Het dossier arbeidsongeval van Vermeir Eric, Oud Dorp 69, 9450 Haaltert wordt afgesloten zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. De consolidatiedatum wordt vastgelegd op 5 oktober 2023.
artikel 2: Deze beslissing per aangetekend schrijven mee te delen aan Vermeir Eric.
artikel 3: De consolidatiedatum, de datum van deze beslissing, mee te delen aan Ethias.
Koka Elandu Albert is tewerkgesteld in het kader van artikel 60§7 sinds 17.05.2021 als klusjes en poets hulp te SBS De Krekel.
Verslag BCSD
De tewerkstelling is niet altijd even goed verlopen, maar uiteindelijk is hij er er toch in geslaagd om voldoende arbeidsdagen aan te tonen. Hierdoor opent hij zijn recht op een werkloosheidsuitkering.
- Decreet over lokaal bestuur art. 84
kennisname van de beëindiging van de tewerkstelling in het kader van artikel 60§7
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Er is geen communicatie vereist.
artikel 1. goedkeuring van de beëindiging van de tewerkstelling in het kader van artikel 60§7 voor Koka Elandu Albert, 78072754739, Kerkstraat 9 bus 6 9420 Erpe-Mere met ingang van 01.10.2023.
artikel 1. goedkeuring van de beëindiging van de tewerkstelling in het kader van artikel 60§7 voor Koka Elandu Albert, 78072754739, Kerkstraat 9 bus 6 9420 Erpe-Mere met ingang van 01.10.2023.
Mayolo Baleta Tania, 89112537050, Droeskouterstraat 2A 9450 Haaltert is tewerkgesteld in het kader van artikel 60§7 met ingang van 20.02.2023.
Mayolo Baleta Tania was tewerkgesteld bij SBS De Krekel en zal vanaf 25.09.2023 tewerkgesteld worden te Poetsdienst Gemeente Haaltert
VERSLAG BCSD
Betrokkene was tewerkgesteld in BSB De Krekel, het liep van aanvang niet altijd even makkelijk. Tania hield zich moeilijk aan gemaakte afspraken. Vanuit de school hadden ze het moeilijk om er blijven energie in te steken. Daarom werd gevraagd om betrokkene over te plaatsen naar een andere plek. In overeenstemming met de verantwoordelijke van onze eigen poetsdienst hebben we beslist dat Tania kan starten vanaf 25.09.2023. Samen met Tania werden duidelijke afspraken gemaakt over haar stiptheid en afwezigheden.
- Decreet over lokaal bestuur art. 84
Er is geen communicatie vereist.
artikel 1. goedkeuring van het wijzigen van de werkplaats voor Mayolo Baleta Tania, 89112537050, Droeskouterstraat 2A 9450 Haaltert tewerkgesteld in het kader van artikel 60§7 met ingang van 25.09.2023. Betrokkene was tewerkgesteld bij SBS De Krekel en zal vanaf heden tewerkgesteld worden te Poetsdienst Gemeente Haaltert
artikel 1. goedkeuring van het wijzigen van de werkplaats voor Mayolo Baleta Tania, 89112537050, Droeskouterstraat 2A 9450 Haaltert tewerkgesteld in het kader van artikel 60§7 met ingang van 25.09.2023. Betrokkene was tewerkgesteld bij SBS De Krekel en zal vanaf heden tewerkgesteld worden te Poetsdienst Gemeente Haaltert
Namens Vast Bureau,
Pieter De Bosscher
waarnemend algemeen directeur
Veerle Baeyens
burgemeester
Namens Vast Bureau,
Pieter De Bosscher
waarnemend algemeen directeur
Veerle Baeyens
burgemeester