De voorzitter opent de zitting op 21/10/2024 om 20:00.
De voorzitter verontschuldigt burgemeester Veerle Baeyens voor haar afwezigheid.
Aan de raad wordt gevraagd de verslagen van de openbare zitting van 30 september 2024 goed te keuren.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld overeenkomstig artikel 277 en 278.
Behalve in spoedeisende gevallen worden de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering ter beschikking gesteld van de gemeenteraadsleden. Het huishoudelijk reglement bepaalt de wijze waarop de notulen en het zittingsverslag ter beschikking worden gesteld. Als een gemeenteraadslid daarom verzoekt, worden de notulen en het zittingsverslag elektronisch ter beschikking gesteld.
Elk gemeenteraadslid heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur. Als de gemeenteraad bij spoedeisendheid is samengeroepen, kan de gemeenteraad beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.
Telkens als de gemeenteraad het wenselijk acht, worden de notulen staande de vergadering opgemaakt en door de meerderheid van de gemeenteraadsleden en de algemeen directeur ondertekend
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1. de notulen en het zittingsverslag van de openbare zitting van de gemeenteraad van 30 september 2024 goed te keuren.
De gemeente is voor een of meerdere activiteiten aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband Creat Services dv.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 11 september 2024 opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv die op 26 november 2024 plaats heeft in Flanders Expo, Maaltekouter 1, 9051 Gent met volgende agenda:
Varia
De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM. Een gedetailleerde agenda en de uitnodiging is bijgevoegd als bijlage.
Volgens het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, dient de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering. Als vertegenwoordigers worden volgende mandatarissen voorgesteld:
Effectief: schepen Bart Welleman
Plaatsvervanger: raadslid Nico Roelandt
- Decreet lokaal bestuur: art. 41
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
De geheime stemming geeft volgende uitslag:
23 stemmen voor, 0 stemmen tegen en 0 onthoudingen.
Varia
De gemeente is voor een of meerdere activiteiten aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband Intergem.
De gemeente werd per mail van 17 september 2024 opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone algemene vergadering van Intergem die op 21 november 2024 plaats heeft in Hof ter Velden, Geerstraat 84, 9200 Dendermonde met volgende agenda:
De vertegenwoordiger, waarvan het mandaat in zitting van vandaag wordt bepaald, dient te stemmen in overeenstemming met de besluiten die de gemeenteraad heeft genomen met betrekking tot de agendapunten.
- Decreet lokaal bestuur: art. 41
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Lokaal bestuur Haaltert werd opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van Intergem die op 21 november 2024 plaatsheeft in “Hof Ter Velden, Geerstraat 84 te 9200 Dendermonde”. Volgens artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur wordt de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering.
De mandaten voor deze vergaderingen worden als volgt vastgesteld:
Effectieve vertegenwoordiger: burgemeester Veerle Baeyens
Plaatsvervanger: raadsvoorzitter Paulette Looze
- Decreet lokaal bestuur: art. 41
De geheime stemming geeft volgende uitslag:
13 stemmen voor, 10 stemmen tegen en 0 onthoudingen.
De geheime stemming geeft volgende uitslag:
13 stemmen voor, 10 stemmen tegen en 0 onthoudingen.
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
De gemeente is voor een of meerdere activiteiten aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband IGS Westlede.
De gemeente werd per mail van 12 september 2024 opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone algemene vergadering van IGS Westlede die op 19 november 2024 plaats heeft in IGS Westlede, Smalle Heerweg 60, 9080 Lochristi met volgende agenda:
De bijhorende documenten werden opgenomen als bijlage.
De vertegenwoordiger, waarvan het mandaat in zitting van vandaag wordt bepaald, dient te stemmen in overeenstemming met de besluiten die de gemeenteraad heeft genomen met betrekking tot de agendapunten.
- Decreet lokaal bestuur: art. 41
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Volgende personen zijn bepaald als de vertegenwoordigers van lokaal bestuur Haaltert voor het intergemeentelijk samenwerkingsverband IGS Westlede:
Effectief: Marc De Schutter
Plaatsvervanger: Veerle Baeyens
De vertegenwoordiger dient te stemmen in overeenstemming met de besluiten die de gemeenteraad heeft genomen met betrekking tot de agendapunten.
- Decreet lokaal bestuur: art. 41
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Met 21 stemmen voor (Paulette Looze, Phaedra Van Keymolen, Bart Welleman, Bart Ottoy, Tom Sorgeloos, Lisa Houtman, Mark Beelaert, Roger Coppens, Sofie Coppens, Sabine De Coninck, Marc De Schutter, Peter De Smet, Willy Impens, Nathalie Meganck, Nico Roelandt, Johan Souffriau, Daniël Vandendriessche, Nancy Van Landuyt, Gina Verbestel, Koen Vijverman, Laurent Volckaert), 3 stemmen tegen (Anita De Bruyn, Jan Schelfhout, Iris Van der Veken)
De gemeente is voor een of meerdere activiteiten aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband SOLVA en werd per aangetekend schrijven van 4 oktober 2024 opgeroepen om deel te nemen aan de Algemene vergadering van SOLVA die op 27 november 2024 plaats heeft in Het Neerhof-Kasteel Lozer, Kasteelstraat 36, 9770 Lozer-Kruisem om 19 uur met volgende agenda:
1. Samenstelling van het bureau
2. Goedkeuren actieplan en investerings- en werkingsbudget 2025
Inschrijving voor de algemene vergadering dient te gebeuren via de link in de uitnodigingsbrief. Deze brief en de bijhorende documenten werden opgenomen in de bijlage.
- Decreet lokaal bestuur: art. 41
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
1. Samenstelling van het bureau
2. Goedkeuren actieplan en investerings- en werkingsbudget 2025artikel 2. De vertegenwoordiger of plaatsvervangende vertegenwoordiger van de gemeente dient zijn/haar stemgedrag tijdens voornoemde vergadering af te stemmen op dit besluit.
De gemeente is voor een of meerdere activiteiten vennoot bij SOLVA en werd opgeroepen om deel te nemen aan de Algemene vergadering van SOLVA die op 27 november 2024 plaats heeft. Volgens het artikel 432 alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur dient de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering. Het college van burgemeester en schepenen stelt volgende vertegenwoordigers voor:
Effectief: Phaedra Van Keymolen
Plaatsvervanger: Nancy Van Landuyt
- Decreet lokaal bestuur: art. 41
De geheime stemming geeft volgende uitslag:
24 stemmen voor, 0 stemmen tegen en 0 onthoudingen.
Het Agentschap Justitie en Handhaving (AJH) is voor de opdrachten, vermeld in artikel 4 van het besluit van de Vlaamse Regering van 3 september 2021 tot oprichting van het intern verzelfstandigd agentschap ‘agentschap Justitie en Handhaving’, bevoegd om het algemeen handhavingsbeleid op bestuurlijk en strafrechtelijk niveau te ontwikkelen en coördineren, en de uitvoering van het kaderdecreet Vlaamse handhaving te implementeren.
Het lokaal bestuur Haaltert is als gemeentelijke overheid bevoegd voor de handhaving van diverse Vlaamse regelgeving, waaronder de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening van 15 mei 2009, het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013, en de regelgeving, vermeld in artikel 16.1.1 van het decreet van 5 april 1995 houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid.
Partijen wensen persoonsgegevens uit te wisselen met het oog op een efficiënte handhaving overeenkomstig het Kaderdecreet Vlaamse Handhaving en het Samenwerkingsakkoord tussen de Federale Staat, de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest betreffende de uitwisseling van informatie tussen het openbaar ministerie en een Vlaamse bestuurlijke Beboetingsinstantie gelet op artikel 37 en 38 van het Kaderdecreet Vlaamse handhaving.
Het lokaal bestuur Haaltert heeft overeenkomstig artikel 4, 79, 80 en/of 81 van het Kaderdecreet Vlaamse Handhaving toegang tot bepaalde persoonsgegevens verwerkt in het Vlaams Handhavingsplatform, voor één of meerdere doeleinden, beschreven in artikel 4 van dit protocol. AJH treedt voor het Vlaams Handhavingsplatform op als Verwerkingsverantwoordelijke in de zin van artikel 4, 7) van de algemene verordening gegevensbescherming.
De uitwisseling van persoonsgegevens verloopt via het Vlaams Handhavingsplatform.
De partijen wensen overeenkomstig artikel 8, §1, van het decreet van 18 juli 2008 betreffende het elektronische bestuurlijke gegevensverkeer en artikel 20 van de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens een protocol te sluiten met betrekking tot de elektronische mededeling van persoonsgegevens. Dat protocol wordt bekendgemaakt op de website van beide partijen.
De functionaris voor gegevensbescherming van AJH heeft op datum 30/10/2023 advies met betrekking tot een ontwerp van dit protocol gegeven.
De functionaris voor gegevensbescherming van de gemeente heeft op 10 november 2023 advies met betrekking tot een ontwerp van dit protocol gegeven.
Voorliggende beslissing kadert in gelijkblijvend beleid waardoor geen rekening moet worden gehouden met de beleidstoetsen.
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
artikel 1. goedkeuring te geven aan het protocol ter omkadering van de elektronische mededeling van persoonsgegevens tussen Agentschap Justitie en Handhaving en lokaal bestuur Haaltert in het kader van de toegang tot het Vlaamse Handhavingsplatform.
Algemeen
Op 23 januari 2020 werd door het college een vergunning afgeleverd voor het slopen en heropbouwen van een woning.
Op 19 juli 2024 werd een aanvraag ingediend voor het aanleggen van betonverharding/wegenis + deel ontharden bestaande semi-verharding, waarin onderstaande aanvraag tot vastlegging van de rooilijn ter hoogte van de woningen nr. 79 en 81 vervat zit.
Op 20 augustus 2024 werd de vergunningsaanvraag volledig en ontvankelijk verklaard.
De aanvraag voor de verharding is volgens het gewestplan gelegen in agrarisch gebied.
Op 27 augustus 2024 werd door de gemeentelijke dienst Openbare Ruimte een gunstig advies verleend.
Motivering
De reden voor de opmaak van een rooilijnplan is het aansluiten van de vergunde woning aan een voldoende uitgeruste en verharde weg. In de vergunde woning is een inpandige garage voorzien, maar de buurtweg ernaartoe is vanaf het hoekpand nr. 79 enkel deels verhard met aangereden grond en steenpuin. De eigenaar van de woning wenst een volwaardige verharding tot aan de garage, maar dit kan enkel door de bestaande buurtweg te verharden. Om deze verharding mogelijk te maken is een doortrekking van de openbare weg via een rooilijn nodig tot aan de bocht voor de voorgevel van de woning. De aanvrager vraagt enerzijds een rooilijn vast te leggen en anderzijds de aanleg van de verharding van de wegenis binnen deze rooilijn om bij te voegen bij het openbaar domein.
Decreet gemeentewegen
De betrokken woning is een zonevreemde woning. Enkel de strikt noodzakelijke toegangen tot de woning mogen verhard worden. De toegang tot de woning dient echter te gebeuren op het tracé van de bestaande buurtweg nr. 15. Het tracé van de verharding zal bijgevolg een openbaar karakter krijgen/hebben. Vanuit die optiek wordt een rooilijn vastgelegd vanaf de bestaande verharde en uitgeruste Hoomweg ter hoogte van nr. 79 tot aan de aansluiting van de woning. Binnen de rooilijn zal door de eigenaar van de woning een volwaardige verharding aangelegd worden, om deze vervolgens over te dragen aan de gemeente om bij te voegen bij de bestaande openbare weg, zodat de Hoomweg verlengd wordt van woning nr. 79 tot aan woning nr. 81. Er wordt een rooilijn voorzien van 3 m, overeenkomstig met de breedte van voetweg nr. 15 ter hoogte van de voorgevels, mits bijkomende verharding in de bochten om draaibewegingen van landbouwvoertuigen op de verharding mogelijk te maken.
De rooilijnplannen voldoen aan de wettelijke voorwaarden:
De gemeenteraad stelt het rooilijnplan voorlopig vast op deze zitting.
Na de voorlopige vaststelling van de rooilijnplan wordt het ontwerp ervan onderworpen aan een openbaar onderzoek door het college van burgemeester en schepenen binnen de 30 dagen na de beslissing van de gemeenteraad. Dit onderzoek hield in:
De aankondiging vermeldde minstens:
Na de aankondiging wordt het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan gedurende dertig dagen ter inzage gelegd in het gemeentehuis en gepubliceerd op de gemeentelijke website.
Na het openbaar onderzoek zal het rooilijnplan voor definitieve vaststelling worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
- Decreet Vlaamse codex ruimtelijke ordening van 8 mei 2009
- Decreet betreffende de omgevingsvergunning van 25 april 2014
- Decreet houdende wijziging van diverse bepalingen inzake ruimtelijke ordening, milieu en omgeving van 8 december 2017
- Koninklijk besluit van 30 mei 1978 houdende vaststelling van het gewestplan Aalst-Ninove-Geraardsbergen-Zottegem
- Decreet houden vaststelling en realisatie van de [gewestelijke (ing. decr. 3 mei 2019, art. 54, I: 1 september 2019)] rooilijnen van 8 mei 2009
- Besluit van de Vlaamse Regering houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater van 5 juli 2013
- Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning van 27 november 2015
- Gemeentelijk rioolreglement van 27 mei 2013
- Decreet houdende gemeentewegen dd. 3 mei 2019
De beslissing heeft in deze fase geen financiële gevolgen, aangezien het een vastlegging van een rooilijn is die op termijn zal kunnen overgedragen worden aan de gemeente. Bij overdracht zullen uiteindelijk wel middelen vereist zijn voor onderhoud en herstellingswerken.
artikel 1. goedkeuring te geven aan de voorlopige vaststelling van de nieuwe rooilijn bij de omgevingsvergunningsaanvraag (2024099577, 2024/178) van heer en mevrouw Borloo-Vanderbeken voor het aanleggen van betonverharding/wegenis + deel ontharden bestaande semi-verharding te 9450 Haaltert, Hoomweg 79-81.
artikel 2. goedkeuring te geven aan het ontwerp van de wegenis en het ontworpen openbaar domein.
artikel 3. goedkeuring te geven aan het mandaat van het college van burgemeester en schepenen om de aankondiging te organiseren van het openbaar onderzoek conform artikel 17, §§ 2 en 3 decreet gemeentewegen.
artikel 4. goedkeuring te geven om de begindatum van het openbaar onderzoek vast te leggen op zeven dagen na de publicatie van het openbaar onderzoek op de gemeentelijke website en dit zo op te nemen in de aankondiging.
artikel 5. goedkeuring te geven aan de wijze waarop er opmerkingen en bezwaren kunnen worden ingediend per e-mail op openbarewerken@haaltert.be gedurende het openbaar onderzoek.
Tijdens de kermis Kerksken is op 28 september 2024 de evenementenkast voor elektriciteit beginnen smeulen, waardoor de verschillende foorkramers geen stroom meer kregen. Enkel degene met een eigen stroomgroep konden verder werken.
Om de kermis te kunnen verder zetten, werden twee stroomgroepen (35 kVA en 25 kVA) gehuurd van BV Wood Magic, met zetel te 9451 Haaltert, Beekstraat 45 (KBO nr. 0822.207.137). De juiste kostprijs niet in te schatten maar werd geraamd op 750,00 euro incl. BTW.
Bij burgemeestersbesluit van 30 september werd deze beslissing genomen.
De burgemeester kon deze beslissing niet eerder voorleggen aan de gemeenteraad gezien de hoogdringendheid om deze beslissing direct te nemen in het belang van de aanwezige mensen enerzijds en de foorkramers hun producten die in het gedrag kwamen (etenswaren, ...).
Voorliggende beslissing kadert in gelijkblijvend beleid waardoor geen rekening moet worden gehouden met de beleidstoetsen.
artikel 1. het burgemeestersbesluit d.d. 30 september 2024 houdende het plaatsen van twee stroomgroepen voor kermis Kerksken te bekrachtigen.
In de voetwegen 111 en 123 dienden de omgewaaide bomen dringend gezaagd en opgeruimd te worden in kader van openbare veiligheid. Hierdoor was er op advies van de dienst veiligheid beslist om de voetwegen vrij te maken, waardoor de toegankelijkheid opnieuw gevrijwaard was voor voorbijgaand verkeer.
Er was hiervoor geen omgevingsvergunning nodig.
Hiervoor werd een burgemeestersbesluit d.d. 24 september 2024 opgemaakt, waarbij de technische dienst (of VZW De Loods) werd aangeduid om de werken uit te voeren.
Nadat het besluit werd genomen, is de technische dienst ter plaatse geweest. Deze heeft vastgesteld dat de werken door een gespecialiseerde firma moesten worden uitgevoerd.
Er werd ter plaatse beslist om Tuinen Verbestel, gevestigd te 9450 Haaltert, Eiland 28, aan te stellen om de werken uit te voeren.
Bij burgemeestersbesluit d.d. 8 oktober 2024 werd het burgemeestersbesluit d.d. 24 september 2024 rechtgezet voor wat betreft de uitvoerder van de werken. Voor het overige bleef het besluit d.d. 24 september 2024 gehandhaafd.
Beide besluiten worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter bekrachtiging op de zitting d.d. 21 oktober 2024. Bij beslissing van het college van burgemeester en schepenen d.d. 3 oktober 2024 werd het burgemeestersbesluit van 24 september 2024 reeds principieel bekrachtigd. En bij besluit van het college van burgemeester en schepenen d.d. 10 oktober 2024 werd het besluit van 8 oktober 2024 principieel bekrachtigd.
De burgemeester kon zich niet vroeger tot de raad wenden omdat de bomen de vrije doorgang belemmerden en een gevaar betekenden voor voorbijgangers.
Voorliggende beslissing kadert in gelijkblijvend beleid waardoor geen rekening moet worden gehouden met de beleidstoetsen.
artikel 1: de burgemeestersbesluiten d.d. 24 september 2024 en 8 oktober 2024 houdende de toestemming tot het kortzagen en vrijmaken van omgewaaide bomen ter hoogte van daal 11 specifiek de voetwegen 111 en 123 te 9450 Haaltert, in het kader van openbare veiligheid, te bekrachtigen.
Het lokaal bestuur Haaltert heeft een reglement op gemeentelijke administratieve sancties (GAS). In dit reglement worden allerhande inbreuken van overlast gesanctioneerd, naast enkele welbepaalde "gemengde inbreuken" die zowel administratief of strafrechtelijk kunnen gesanctioneerd worden, en inbreuken op stilstaan en parkeren.
Voor de gemengde inbreuken (aangeduid als GAS 2 en Gas 3) dient er een protocol worden afgesloten met het Parket van de Procureur des Konings Oost-Vlaanderen. In dit protocol worden afspraken gemaakt met tussen het Parket enerzijds en het lokaal bestuur Haaltert anderzijds om te bepalen welke inbreuken door welke instantie zullen behandeld worden.
Een eerste protocol werd op 12 april 2016 ondertekend (in bijlage).
Vanwege het Parket van de Procureur des Konings Oost-Vlaanderen werd aan het lokaal bestuur Haaltert een aangepast protocol bezorgd, waarbij de ondergrens van het materieel nadeel van winkeldiefstal werd opgetrokken van 250,00 euro naar 500,00 euro.
Dit aangepast protocol, samen met de gewijzigde omzendbrief, wordt als bijlage gevoegd en ter goedkeuring voorgelegd.
Voorliggende beslissing kadert in gelijkblijvend beleid waardoor geen rekening moet worden gehouden met de beleidstoetsen.
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
artikel 1. goedkeuring te geven aan het gewijzigd protocolakkoord met het Parket van de Procureur des Konings Oost-Vlaanderen betreffende de toepassing van het reglement op gemeentelijke administratieve sancties (GAS).
Het lokaal bestuur Haaltert heeft op 6 juni 2024 een omgevingsvergunning afgeleverd betreffende de verkaveling van het onroerend goed te 9450 Haaltert, Knipperhoek, kadastraal gekend als sectie C, volgens titel deel van nummer 342/E en volgens recent kadastraal uittreksel deel van nummer 0342EP0001, met een oppervlakte van vijfentwintig centiare (13a 20ca). In de omgevingsvergunning werd als last opgenomen om een deel van het onroerend goed kosteloos af te staan aan het lokaal bestuur Haaltert voor de aanleg van een voetpad.
Het af te staan perceel betreft lot 3 op bijgevoegd opmetingsplan.
Het dossier is gekend bij de dienst omgeving onder 2024023331 - 2024/41.
Notaris Gilles Van Oudenhove, met studie te 9450 Haaltert, Iddergemsesteenweg 8, heeft hiertoe een ontwerp akte opgemaakt die moet goedgekeurd worden door de gemeenteraad.
Voorliggende beslissing kadert in gelijkblijvend beleid waardoor geen rekening moet worden gehouden met de beleidstoetsen.
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
artikel 1. goedkeuring te geven aan de ontwerpakte van notaris Gilles Van Oudenhove betreffende de kosteloze grondafstand ten voordele van het lokaal bestuur Haaltert van een deel grond te 9450 Haaltert, Knipperhoek, kadastraal gekend als sectie C, volgens titel deel van nummer 342/E en volgens recent kadastraal uittreksel deel van nummer 0342EP0001, met een oppervlakte van vijfentwintig centiare (25ca), zijnde lot 3.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen toegevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-1 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nr. 976 |
| Eigenaar | Lieven Coppens, 9450 Haaltert, Hoogstraat 111 Helga Van Londerzele, 9420 Erpe-Mere, Oostdorpstraat 96/6 |
| In te nemen oppervlakte | 91 m² |
| Prijs inneming | 679,77 euro |
| Prijs uitwinning | 75,53 euro |
| Notaris | Frédéric Bauwens, 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 679,77 euro |
| Bedrag uitwinning | 75,53 euro |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van een perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nr. 976.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen toegevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-2 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nr. 974A |
| Eigenaar | Gino Seminck - Lily De Boeck, 9450 Haaltert, Windmolenstraat 81C |
| In te nemen oppervlakte | 203 m² |
| Prijs inneming | 1.516,41 euro |
| Prijs uitwinning | 168,49 euro |
| Vergoeding bomen | 1.350,67 euro |
| Notaris | Frédéric Bauwens, 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 1.516,41 euro |
| Bedrag uitwinning | 75,53 euro |
| Bedrag bomen | 1.350,67 |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van een perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nr. 974A.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen toegevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-3 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nr. 973B |
| Eigenaar | MNV Traveco, 9450 Haaltert, Burg. Emile De Sadeleerstraat 25 |
| In te nemen oppervlakte | 148 m² |
| Prijs inneming | 1.105,56 euro |
| Prijs uitwinning | 122,84 euro |
| Notaris | Frédéric Bauwens, 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 1.105,56 euro |
| Bedrag uitwinning | 78,85 euro |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van een perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nr. 973B.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen toegevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-4 en RIO-5 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nrs. 973A en 971A |
| Eigenaar | Marie Van Der Maelen, 9450 Haaltert, Burchtweg 3 |
| In te nemen oppervlakte | 268 m² |
| Prijs inneming | 9.877,50 euro |
| Prijs uitwinning | 222,44 euro |
| Notaris | Frédéric Bauwens, 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 9.877,50 euro |
| Bedrag uitwinning | 222,44 euro |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van percelen in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nrs. 973A en 971A.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen gevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-6 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nr. 971B |
| Eigenaar | NV FICO |
| In te nemen oppervlakte | 96 m² |
| Prijs inneming | 3.585,60 euro |
| Prijs uitwinning | 79.68 euro |
| Notaris | Van Oudenhove - Soutaer, 9450 Haaltert, Iddergemsesteenweg 8 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 3.585,60 euro |
| Bedrag uitwinning | 79,68 euro |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nr. 971B.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Van Oudenhove - Soutaer, met studie te 9450 Haaltert, Iddergemsesteenweg 8 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen gevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-7 en RIO-9 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nr. 970/02 en 879D |
| Eigenaar | Monique Van Den Driessche, 9450 Haaltert, Stationsstraat 70 Denise Van Den Driessche, 9300 Aalst, Gentsestraat 7434 |
| In te nemen oppervlakte | 866 m² |
| Prijs inneming | 31.205,00 euro |
| Notaris | Frédéric Bauwens, 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 31.205,00 euro |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nrs. 970/02 en 879D.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen gevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-8 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nr. 970 |
| Eigenaar | NV Hof Somergem, 9450 Haaltert, Wijngaardstraat 34 |
| In te nemen oppervlakte | 113 m² |
| Prijs inneming | 4.220,55 euro |
| Notaris | Van Oudenhove - Soutaer, 9450 Haaltert, Iddergemsesteenweg 8 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 4.220,55 euro |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nr. 970.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Van Oudenhove - Soutaer, met studie te 9450 Haaltert, Iddergemsesteenweg 8 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen gevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024..
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-22 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nr. 790A |
| Eigenaar | Hubert De Vadder |
| In te nemen oppervlakte | 153 m² |
| Prijs inneming | 1.142,91 euro |
| Prijs uitwinning | 126,99 euro |
| Vergoeding bomen | 3.109,00 |
| Vergoeding haag | 560,00 |
| Notaris | Frédéric Bauwens, 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 1.142,910 euro |
| Bedrag uitwinning | 126,99 euro |
| Bedrag bomen | 3.109,00 euro |
| Bedrag haag | 560,00 euro |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nr. 790A.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen gevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-23 en RIO-24 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nrs. 501A en 500B |
| Eigenaar | Godelieve Volckaert, 9450 Haaltert, Eiland 27 Vera Volckaert, 9300 Aalst, Dirk Martensstraat 73 Erik Volckaert, 9550 Steenhuize - Wijnhuize, Winkelstraat 44 |
| In te nemen oppervlakte | 184 m² |
| Prijs inneming | 916,32 euro |
| Prijs uitwinning | 157,72 euro |
| Vergoeding boom | 153,92 euro |
| Notaris | Frédéric Bauwens, 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 916,32 euro |
| Bedrag uitwinning | 152,72 euro |
| Bedrag boom | 153,92 euro |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nrs. 501A en 500B.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 voor het opmaken van de notariële akte.
Algemene bepalingen
Het lokaal bestuur Haaltert plant de uitvoering van het project Eiland in samenwerking met Aquafin. In Eiland wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd. Afhankelijk van de locatie zal dit gebeuren door middel van een ingebuisde regenwaterriolering of via de gracht. Bijkomend worden er langs het project grachten aangelegd om het regenwater naar de provinciale waterloop te leiden. Waar de straat wordt opgebroken, wordt het openbaar domein binnen zijn grenzen, dat betekent de berm, het voetpad en de rijweg, volledig aangelegd.
Om dit te kunnen realiseren, had het lokaal bestuur Haaltert delen grond nodig van de aangelanden. Aquafin heeft hiertoe de onderhandelingen gevoerd met alle aangelanden en heeft met hen een akkoord kunnen bereiken.
De innemingen staan aangeduid op bijgevoegde innemingsplannen. Tevens worden de plannen gevoegd voor de riolering en de wegenis.
Voor alle innemingen werd een overeenkomst gesloten, en voor de eigenaars die bijkomende schade lijden, werd een uitwinningsovereenkomst afgesloten.
Aan OVAM werd een bodemattest opgevraagd. Alle innemingen hebben een blanco attest gekregen.
Bij elke overeenkomst werd duidelijk gestipuleerd dat de werken mogen aanvangen na eenvoudige kennisgeving minstens 15 dagen voorafgaand de werken, zodat de notariële akte nog niet nodig is om de werken te starten en geen vertraging op te lopen.
De eigenaars hadden de mogelijkheid om zelf een notaris aan te duiden voor het verlijden van de notariële akte. Bij de innemingen waarvoor geen notaris werd aangeduid door de eigenaar, zal notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 instaan voor het verlijden van de akte.
Alle innemingen zullen worden voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring op de zitting dd. 21 oktober 2024.
Specifieke bepalingen
Voor inneming RIO-25 werd een overeenkomst gesloten met de volgende kenmerken (overeenkomst in bijlage):
| Kadastrale aanduiding | Haaltert, 1e afdeling Haaltert, sectie B, nr. 497B |
| Eigenaar | Ronald Liebaut - Fabienne De Coensel, 9450 Haaltert, Eiland 29 |
| In te nemen oppervlakte | 210 m² |
| Prijs inneming | 1.045,80 euro |
| Prijs uitwinning | 174,30 euro |
| Notaris | Frédéric Bauwens, 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 |
Voorliggende beslissing kadert in actie 12: Naar een leefbare omgeving door het uitwerken van een totale ruimtelijke visie en groenbeleid.
De beslissing heeft financiële gevolgen:
| Bedrag inneming | 1.045,80 euro |
| Bedrag uitwinning | 174,30 |
| Raming notariskosten | 1.000,00 euro |
| Actie of GBB | actie 12 |
| Jaarbudgetrekening | 0200-00/2240007/IP-27 |
artikel 1. goedkeuring te geven aan de overeenkomst betreffende de inneming van een deel van perceel in het kader van het project Eiland, kadastraal gekend als Haaltert, 1e Afdeling Haaltert, sectie B, nr. 497B.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aanstelling van notaris Frédéric Bauwens, met studie te 9450 Haaltert, Stationsstraat 131 voor het opmaken van de notariële akte.
Op 1 oktober 2024 werd via Religiopoint een wijziging in het meerjarenplan 2020-2025 ingediend door kerkfabriek Sint-Amandus Denderhoutem
In code 3100 is een bedrag opgenomen van 1.366,09 euro. Dit bedrag is een investeringstoelage ontvangen van de gemeente voor aankoop van een laptop.
In code 400 is een bedrag opgenomen van 1.366,09 euro. Dit bedrag is ingeschreven op de investeringsuitgaven voor de aankoop van een laptop.
Deze cijfers zullen ook opgenomen worden in een budgetwijziging.
Het erkend representatief orgaan dient nog advies te geven.
- Decreet over lokaal bestuur art. 41
- Besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 betreffende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten - artikel 13
- Decreet van 07 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten - artikels 43 en 48
artikel 1. De gemeenteraad beslist goedkeuring te geven aan de aanpassing van het meerjarenplan voor de kerkfabriek Sint-Amandus Denderhoutem onder voorbehoud van het gunstig advies van het erkend representatief orgaan.
artikel 2. Een afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid, financieel directeur en kerkfabriek Sint-Amandus Denderhoutem.
Bij beslissing van 21 oktober 2021 werd het studiebureau D+A door lokaal bestuur Haaltert aangesteld voor de opmaak van het RUP Dreef. Het RUP doorliep reeds de volledige procesfase van startnota tot finaal ontwerp.
Het geïntegreerde planningsproces bestaat uit 5 fasen, waarbij het resultaat telkens geconsolideerd zal worden in een van de volgende documenten:
In bijlage en in de toelichtingsnota bijgevoegde verslag van de plenaire vergadering wordt aangehaald op welke wijze met de adviezen werd rekening gehouden in het aangepast voorontwerp.
Op 25 maart 2024 werd het RUP Dreef voorlopig vastgesteld door de gemeenteraad. Het openbaar onderzoek liep van 1 mei tot en met 30 juni 2024. In kader van dit openbaar onderzoek werden 8 (identieke) bezwaarschriften ingediend. Tevens werd een advies afgeleverd van Departement Omgeving en de Provincie Oost-Vlaanderen, allebei voorwaardelijk gunstig. Deze adviezen werden bijgevoegd in bijlage.
De Gemeentelijke Commissie voor Ruimtelijke Ordening (gecoro) behandelde de adviezen en bezwaren ontvangen tijdens het openbaar onderzoek bij zitting van 10 juli 2024. Het advies wordt bijgevoegd in de bijlage. Op basis van dit advies werden de toelichtingsnota en stedenbouwkundige voorschriften aangevuld/bijgewerkt tot een finaal ontwerp RUP. Dit aangepaste RUP geeft een antwoord op de adviezen en de bezwaren en vormt een aanvulling op het eerste ontwerp.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontwerp RUP bestaande uit volgende stukken definitief vast te stellen:
- de toelichtingsnota
- stedenbouwkundige voorschriften
- grafisch plan
- de procesnota
- de feitelijke-juridische toestand
- Het register van percelen waarop de regeling van planschade, planbaten, kapitaalschade of gebruikersschade van toepassing kan zijn
- de afwijkingen ten opzichte van het BPA KRC Haaltert
Dit kadert binnen het meerjarenplan: BD 3 - AP 6 - A 12: Opmaken Diverse RUP's
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
artikel 1. goedkeuring aan de definitieve vaststelling van de ontwerpnota RUP Dreef met volgende bijlagen:
- toelichtingsnota (RUP_41024_214_00008_00001_TN_DV.pdf)
- stedenbouwkundige voorschriften (RUP_41024_214_00008_00001_SV_DV.pdf)
- grafisch plan (RUP_41024_214_00008_00001_GP_DV.pdf)
- de procesnota (RUP_41024_214_00008_00001_PN_DV.pdf)
- de feitelijke-juridische toestand (RUP_41024_214_00008_00001_AD_DV_FJT.pdf)
- Het register van percelen waarop de regeling van planschade, planbaten, kapitaalschade of gebruikersschade van toepassing kan zijn (RUP_41024_214_00008_00001_RPC_DV.pdf)
- de afwijkingen ten opzichte van het BPA KRC Haaltert (RUP_41024_214_00008_00001_AD_DV_AFW.pd).
De voorzitter sluit de zitting op 21/10/2024 om 21:30.
Namens Gemeenteraad,
Lien Grootvriendt
algemeen directeur
Paulette Looze
voorzitter raad