Het college wordt gevraagd het tijdelijk politiereglement voor het organiseren van vinkenwedstrijden door vinkenclub De Meivink in Poel goed te keuren.
Eric Hautman, Stichelen 4A, 9450 Haaltert vraagt, namens vinkenclub De Meivink, toelating om vinkenwedstrijden te organiseren in Poel. Hiervoor moet het deel van Poel tussen het kruispunt Poel-Ninoofsesteenweg (café Welcome Back) en het kruispunt ter hoogte van Poel 13 afgesloten worden.
De wedstrijden gaan door op zondagmorgen tussen 9 uur en 10 uur in de periode van 17 april tot 7 augustus 2022.
Verder worden er ook wedstrijden georganiseerd op woensdagavond van 19 uur tot 20 uur van 27 april tot 20 juli 2022 en op zaterdagochtend tussen 9 uur en 10 uur op 14 mei, 21 mei en 9 juli 2022.
Het bestuur van De Meivink zal instaan voor de goede gang van zaken en zal ervoor zorgen dat de mensen langs het parcours tijdig zullen verwittigd worden.
Algemene basisbevoegdheid:
Specifieke bevoegdheidsgronden:
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1:het college van burgemeester en schepenen geeft principiële goedkeuring aan vinkenclub De Meivink om vinkenwedstrijden te organiseren in Poel op
Artikel 2. het Ministerieel Besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken, het COVID Event Protocol en de aanvullende lokale maatregelen ter bestrijding van het COVID-19 virus zijn van toepassing op dit evenement. Deze documenten zijn te vinden op www.haaltert.be/evenement.
Volgende richtlijnen en voorwaarden dienen in acht genomen te worden
Volgende aanvullende lokale maatregelen dienen gerespecteerd te worden
Artikel 3. voormelde principiële goedkeuring wordt gegeven onder voorbehoud van de toepasselijke maatregelen ter bestrijding van het corona-virus op het moment van het organiseren van het evenement en zonder enige aansprakelijkheid van het lokaal bestuur indien evenement niet kan doorgaan.
Artikel 4: het college van burgemeester en schepenen geeft principiële goedkeuring om het deel van Poel tussen het kruispunt Poel-Ninoofsesteenweg (café Welcome Back) en het kruispunt ter hoogte van Poel 13 tijdens de duur van deze wedstrijden af te sluiten zodat dit deel van de weg verkeersvrij is.
Artikel 5: het verkeer wordt omgeleid via Dorp.
Artikel 6: volgende signalisatie moet worden geplaatst voor het organiseren van deze wedstrijden:
Artikel 7: de technische dienst van het lokaal bestuur Haaltert zal de nodige verkeerssignalisatie leveren.
Artikel 8: de organisatoren zullen instaan voor het plaatsen en verwijderen van de verkeerssignalisatie. Vlak voor de start van de wedstrijd wordt de straat afgesloten met de voorziene nadars. De verkeersborden F41 worden dan ook geplaatst om de wegomleiding aan te duiden. De borden E1 parkeerverbod moeten minstens 24 uur voor het ingaan van het parkeerverbod worden geplaatst. Onmiddellijk na het einde van de wedstrijd worden de nadars terug aan de kant van de weg gezet. Alle andere verkeersborden worden van het verkeer weggedraaid of neergelegd zodat het verkeer zo vlug mogelijk op een normale manier kan circuleren.
Artikel 9: de organisatoren zullen onmiddellijk na het beëindigen van de wedstrijd alle vuil van de openbare weg verwijderen.
Artikel 10: de organisatoren zullen de bewoners van dit deel van Poel tijdig in kennis stellen van het afsluiten van de weg.
Artikel 11: het lokaal bestuur Haaltert zal de nodige vergunningen voor de inname van het openbaar domein afleveren. Hier zal steeds een signalisatieplan met de aanduiding van de te plaatsen verkeerssignalisatie worden bijgevoegd.
Artikel 12: de bekendmaking van dit reglement zal geschieden overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Artikel 13: afschrift van dit besluit wordt via mail verstuurd naar de Dienst 100, brandweerzone Zuid-oost, de politiezone Denderleeuw-Haaltert en De Lijn.