De voorzitter opent de zitting op 19/12/2022 om 20:00.
Aan de raad wordt gevraagd de notulen en het zittingsverslag van de zitting van 28 november 2022 goed te keuren.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld overeenkomstig artikel 277 en 278.
Behalve in spoedeisende gevallen worden de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering ter beschikking gesteld van de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn. Het huishoudelijk reglement bepaalt de wijze waarop de notulen en het zittingsverslag ter beschikking worden gesteld. Als een lid van de raad voor maatschappelijk welzijn daarom verzoekt, worden de notulen en het zittingsverslag elektronisch ter beschikking gesteld.
Elk lid van de raad voor maatschappelijk welzijn heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de raad voor maatschappelijk welzijn worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn en de algemeen directeur. Als de raad voor maatschappelijk welzijn bij spoedeisendheid is samengeroepen, kan de raad voor maatschappelijk welzijn beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.
Telkens als de raad voor maatschappelijk welzijn het wenselijk acht, worden de notulen staande de vergadering opgemaakt en door de meerderheid van de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn en de algemeen directeur ondertekend
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1. de notulen en het zittingsverslag van de zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn van 28 november 2022 worden goedgekeurd.
- Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen, zoals tot op heden gewijzigd.
- Het Ministerieel Besluit van 26 juni 2018 betreffende de vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheercyclus van de lokale besturen, zoals tot op heden gewijzigd.
- De omzendbrief van KB/ABB 2109/4 van 3 mei 2019 over de strategische meerjarenplanning 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids- en beheerscyclus.
- Het raadsbesluit van 19 december 2020 betreffende de goedkeuring van het meerjarenplan 2020-2025.
- Het raadsbesluit van 31 augustus 2020 betreffende de eerste aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025.
- Het raadsbesluit van 17 december 2020 betreffende de tweede aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025.
- Het raadsbesluit van 25 oktober 2021 betreffende de derde aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025.
- Het raadsbesluit van 2 december 2021 betreffende de vierde aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025.
artikel 1. De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 - 5 - beginkrediet 2023 van het OCMW Haaltert, bestaande uit een strategische nota, een financiële nota en een toelichting, vast te stellen voor het deel van het OCMW.
artikel 2. Het financieel evenwicht na de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 - 5 - beginkrediet 2023 voldoet aan de voorwaarden overeenkomstig artikel 16 van het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen.
De voorzitter sluit de zitting op 19/12/2022 om 20:03.
Namens OCMW-raad,
Katlijn Copriau
algemeen directeur
Paulette Looze
voorzitter raad