De voorzitter opent de zitting op 25/09/2023 om 20:01.
De gemeenteraadszitting wordt voorafgegaan door een vragenhalfuurtje. De raadsvoorzitter opent het vragenhalfuurtje om 19.45 u. en dankt de indiener van de vragen voor zijn belangstelling. De vragen worden door de desbetreffende schepenen beantwoord.
Raadsleden Sofie Coppens en Koen Vijverman zijn afwezig tijdens de zitting.
Aan de raad wordt gevraagd de verslagen van de openbare zitting van 28 augustus 2023 goed te keuren.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld overeenkomstig artikel 277 en 278.
Behalve in spoedeisende gevallen worden de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering ter beschikking gesteld van de gemeenteraadsleden. Het huishoudelijk reglement bepaalt de wijze waarop de notulen en het zittingsverslag ter beschikking worden gesteld. Als een gemeenteraadslid daarom verzoekt, worden de notulen en het zittingsverslag elektronisch ter beschikking gesteld.
Elk gemeenteraadslid heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur. Als de gemeenteraad bij spoedeisendheid is samengeroepen, kan de gemeenteraad beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.
Telkens als de gemeenteraad het wenselijk acht, worden de notulen staande de vergadering opgemaakt en door de meerderheid van de gemeenteraadsleden en de algemeen directeur ondertekend.
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1. de notulen en het zittingsverslag van de openbare zitting van de gemeenteraad van 28 augustus 2023 goed te keuren.
De gemeente is voor een of meerdere activiteiten aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband IGS Westlede.
De gemeente werd per mail van 26 juni 2023 opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone algemene vergadering van IGS Westlede die op 10 oktober 2023 om 19 u. plaats heeft in de hoofdzetel Lochristi, Smalle Heerweg 60 met volgende agenda:
1. Wijziging van de statuten teneinde deze in overeenstemming te brengen met het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen;
2. Voorstel tot goedkeuring van de algehele nieuwe tekst van de statuten;
3. Omvorming van de statutair onbeschikbare eigen vermogensrekening in een beschikbare eigen vermogensrekening;
4. Bevestiging van de benoeming van de bestuurders.
- Decreet over lokaal bestuur: art. 41
De beslissing heeft geen financiële gevolgen
Het college van burgemeester en schepenen heeft volgend voorstel uitgewerkt:
Effectief: Marc De Schutter
Plaatsvervanger: Veerle Baeyens
- Decreet over lokaal bestuur art. 41
De geheime stemming geeft volgende uitslag:
14 stemmen voor, 0 stemmen tegen en 9 onthoudingen.
Aan de raad wordt gevraagd de kandidaturen voor de samenstelling van de deontologische commissie goed te keuren.
Het lokaal bestuur Haaltert heeft bij beslissing van 27 februari 2023 een deontologische code voor mandatarissen ingevoerd, aangevuld met een addendum bij beslissing van de gemeenteraad van 27 maart 2023 voor wat betreft de oprichting van een deontologische commissie.
Conform artikel 35 van de deontologische code wordt de deontologische commissie als volgt samengesteld:
"Het aantal leden van de deontologische commissie bedraagt 1 per fractie en evenveel als het aantal fracties in de gemeenteraad, aangevuld met de voorzitter van de gemeenteraad / de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn die toegevoegd wordt als voorzitter van de deontologische commissie. Onafhankelijke raadsleden vormen geen fractie en zijn niet vertegenwoordigd in de deontologische commissie."
Op de gemeenteraad van 27 maart 2023 werd gevraagd dat elke fractie de kandidaturen voor de deontologische commissie zou doorgeven ten laatste op 4 april 2023. Per fractie kon er een naam doorgegeven worden voor een effectief lid en een plaatsvervangend lid.
Volgende kandidaten werden doorgegeven door de verschillende fracties:
Voorzitter deontologische commissie: Paulette Looze (voorzitter gemeenteraad/raad voor maatschappelijk welzijn)
Effectief: Sabine De Coninck
Plaatsvervanger 1: Nico Roelandt
Plaatsvervanger 2: Bart Welleman
Effectief: Daniël Vandendriessche
Plaatsvervanger: Nancy Van Landuyt
Effectief: Lisa Houtman
Plaatsvervanger: Johan Souffriau
Voor de fracties Open&Liberaal, Centrumlijst en Vlaams Belang werden toen geen kandidaturen voor effectief lid en plaatsvervanger doorgegeven.
Onlangs werd een tweede oproep gedaan voor de samenstelling van de deontologische commissie.
Volgende kandidaten werden doorgegeven om de deontologische commissie te vervolledigen:
Voorliggende beslissing kadert in gelijkblijvend beleid waardoor geen rekening moet worden gehouden met de beleidstoetsen.
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1. De raad keurt de samenstelling van de deontologische commissie als volgt goed:
Voorzitter deontologische commissie: Paulette Looze (voorzitter gemeenteraad/raad voor maatschappelijk welzijn)
Effectief: Sabine De Coninck
Plaatsvervanger 1: Nico Roelandt
Plaatsvervanger 2: Bart Welleman
Effectief: Daniël Vandendriessche
Plaatsvervanger: Nancy Van Landuyt
Effectief: Lisa Houtman
Plaatsvervanger: Johan Souffriau
Effectief: Gina Verbestel
De gemeenteraad wordt gevraagd de timing van de selectietechnieken voor de selectieprocedure voor de functie van Algemeen Directeur Lokaal Bestuur Haaltert goed te keuren.
In zitting van 28 augustus 2023 verklaarde de raad de functie van algemeen directeur bij lokaal bestuur Haaltert vacant en legde de selectietechnieken vast.
Overeenkomstig artikel 18 van onze rechtspositieregeling bepaalt de aanstellende overheid voor de aanvang van de selectie onder meer de keuze en de weging van de selectietechnieken. Ze dient ook het minimale resultaat om als geslaagd beschouwd te worden bij de afsluiting van de selectieprocedure en het minimale resultaat om toegelaten te worden tot een volgende stap in de selectieprocedure te bepalen.
Er werd een werkvergadering gehouden met de selectiecommissie over de selectietechnieken en de timing voor afname van de verschillende gedeelten van de selectieprocedure.
De selectiecommissie bestaat uit volgende leden:
Rol |
Naam |
Functie |
Voorzitter selectiecommissie |
Pieter Vandergraesen | senior consultant bij Motmans en Partners |
Leden selectiecommissie |
Siebe Ruykens |
Algemeen directeur Kapelle-op-den-Bos |
Henk Vertonghen |
Algemeen directeur Londerzeel |
|
Muriel Van Schel |
Algemeen directeur Grimbergen |
|
Secretaris | Silke Vanheusden |
senior consultant bij Motmans en Partners |
Selectietechnieken
Bij de vacantverklaring in de raadszitting van 28 augustus 2023 werden volgende selectietechnieken bepaald door de raad:
ONDERDEEL 1: SCHRIFTELIJKE PROEF VIA THUISOPDRACHT (MIN.50% TE BEHALEN)
De thuisopdracht bestaat uit een combinatie van opdrachten, waaronder minstens een proef die de managementcapaciteiten meet, zijnde een competentieproef waarin de kandidaat wordt geconfronteerd met een probleemsituatie (m.b.t. de inhoudelijke en organisatorische werking van de dienst of afdeling) die zich tijdens de latere uitoefening van de functie kan voordoen. De kandidaat tracht een oplossing uit te werken, waarbij de competenties vereist voor de functie op basis van de functiebeschrijving en het competentieprofiel worden getoetst.
De opdrachten kunnen aanvullend bestaan uit volgende onderdelen: een competentieproef, gevalstudie en/of een test die management- en leiderschapscapaciteiten toetst. De keuze van opdrachten voor de schriftelijke proef via thuisopdracht is nog verder af te wegen in samenspraak met de selectiecommissie.
Kandidaten ontvangen de thuisopdracht via mail en krijgen gedurende een door de selectiecommissie te bepalen tijdsperiode om deze via mail in te leveren. De thuisopdrachten worden anoniem verbeterd door de selectiecommissie. De kandidaten leveren een nota in als eindproduct van de opdracht.
De thuisopdracht wordt beoordeeld op 40 punten. Kandidaten dienen minstens 20/40 (50%) te behalen om te slagen voor deze ronde.
De resultaten van de schriftelijke proef worden weergegeven in een beperkt rapport waar per criterium de sterkste/zwaktes in bulletpoints worden beschreven.
Aan de geslaagde kandidaten van de schriftelijke proef wordt eveneens gevraagd in voorbereiding van het jurygesprek een presentatie te maken over een nog te bepalen topic uit de thuisopdracht. De kandidaat brengt deze presentatie bij aanvang van de mondelinge proef. De presentatie en de bijhorende bevraging worden beoordeeld als onderdeel van de mondelinge proef.
ONDERDEEL 2: MONDELINGE PROEF - INTERVIEW (MIN. 50% TE BEHALEN)
Deze selectietechniek beoogt de evaluatie van de overeenstemming van het profiel van de kandidaat met de specifieke vereisten van de functie, evenals motivatie, werkervaring, vakkennis en interesse voor het werkterrein. De geselecteerde competenties worden grondig bevraagd.
De mondelinge proef wordt beoordeeld op 60 punten. Kandidaten dienen minstens 30/60 (50%) te behalen om te slagen voor deze proef.
Om door te gaan naar de assessmentproef moet men minstens 50% behalen op iedere afzonderlijke proef (schriftelijk en mondeling) en moet men minimum 60% behalen op het geheel van de punten van de schriftelijke en mondelinge proef samen. Alle geslaagden na het schriftelijk en mondeling gedeelte worden toegelaten tot het assessment.
De resultaten van het jurygesprek worden weergegeven in een beschrijvend rapport in volzinnen, sterktes en zwaktes worden besproken per criterium
ONDERDEEL 3: ASSESSMENT CENTER (ELIMINEREND)
De concrete invulling van het assessment wordt overgelaten aan een erkend assessment bureau.
Het assessment center heeft als doel de competenties evenals de managements- en leiderschapskwaliteiten voor het uitoefenen van de functie na te gaan. Er wordt een uitspraak gedaan naar de geschiktheid van de kandidaat (niet geschikt of geschikt). Om te slagen dienen kandidaten minstens een beoordeling "geschikt " te behalen. De beoordeling van het assessment center heeft geen invloed op de rangorde van de kandidaten.
De volgende competenties die geselecteerd zijn op basis van de functiebeschrijving worden tijdens het assessment center beoordeeld:
Het assessment bestaat uit volgende onderdelen:
De resultaten van het assessment center worden beschreven in een uitgebreid schriftelijk rapport met volzinnen over elke competentie met sterktes en ontwikkelpunten en een algemeen besluit geschikt of ongeschikt.
Om te slagen op het geheel van de proeven dienen de kandidaten op elk afzonderlijk onderdeel (schriftelijk en mondeling) minstens 50% van de punten te behalen en in het totaal over het geheel van de proeven minstens 60% alsook minimum een assessmentadvies 'geschikt'.
OPTIONEEL: VERGELIJKING TITELS EN VERDIENSTEN
Op basis van artikel 589 §3 van de overgangsbepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur kunnen zich kandidaten aandienen, met name niet tot Algemeen Directeur benoemde secretarissen, die van rechtswege geacht worden te voldoen aan de aanwervingsvoorwaarden en dus vrijgesteld zijn van selectie.
Dit heeft als gevolg dat na de eigenlijke aanwervingsprocedure een vergelijking van titels en verdiensten dient te gebeuren tussen de hoogst gerangschikte en geslaagde kandidaat uit de aanwervingsprocedure en de kandidaten die zich beroepen op het artikel 589§3 van het Decreet Lokaal Bestuur. Wanneer kandidaten zich beroepen op de waarborgregeling van artikel 589§3 van het Decreet Lokaal Bestuur zal er een bijkomende niet eliminerende vergelijkende proef op basis van titels en verdiensten plaatsvinden.
De proef wordt afgenomen in de vorm van
De gemeente Haaltert doet hiervoor eveneens een beroep op de ondersteuning van een extern selectiebureau via Poolstok.
De beoordelingscriteria zijn:
Onderdeel 1 : Interview
De kandidaten worden geïnterviewd door een commissie met dezelfde samenstelling als de selectiecommissie in de reguliere aanwervingsprocedure.
Het interview richt zich op de beoordelingscriteria die hierboven vermeld worden. De informatie die in het diepte-interview bevraagd wordt, dient te voldoen aan volgende eigenschappen:
Onderdeel 2 : Managementcase
De kandidaat krijgt een managementcase voorafgaandelijk aan het interview. Deze case en het beoordelingskader worden uitgewerkt door de selectiecommissie.
De managementcase en het interview vormen de basis van de vergelijking van titels en verdiensten.
Output:
De output van deze fase bestaat in een rapport 'vergelijking titels en verdiensten' dat bestaat uit bovenstaande luiken. In een finaal document worden een aantal conclusies geschreven ter facilitering van de besluitvorming van de gemeenteraad die finaal door een vergelijkende beoordeling tussen de eerst gerangschikte kandidaat uit de reguliere aanwervingsprocedure en de kandidaten die zich beroepen op de overgangsbepaling art 589§3 van het Decreet Lokaal Bestuur en bepaalt wie de meest geschikte kandidaat is voor de functie van algemeen directeur.
Timing selectietechnieken
De selectiecommissie stelt voor de verschillende gedeelten van de selectieprocedure volgende planning en timing voor:
Selectietechniek |
Datum en uur |
Plaats
|
Schriftelijke proef: thuisproef |
uitsturen thuisproef: 23 oktober 2023 inleveren thuisproef: 6 november 2023 |
thuiswerkopdracht |
Mondeling gedeelte |
24 november 2023 |
Bloomz Offices Diegem |
Assessment |
4 en 12 december 2023 |
Bloomz Offices Diegem |
Evt. Vergelijking titels en verdiensten (zij-instromers) |
tussen 18 en 22 december 2023 |
Bloomz Offices Diegem |
De raad wordt gevraagd om de timing van de selectieprocedure goed te keuren zoals voorgesteld door de selectiecommissie.
Algemene basisbevoegdheid
Bijzondere bevoegdheid
De nodige budgetten zullen voorzien worden in de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.
Artikel 1: De raad bepaalt dat de volgende planning en timing wordt vastgelegd met betrekking tot de verschillende gedeelten van de selectieprocedure:
Selectietechniek |
Datum en uur |
Plaats
|
Schriftelijke proef: thuisproef |
uitsturen thuisproef: 23 oktober 2023 inleveren thuisproef: 6 november 2023 |
thuiswerkopdracht |
Mondeling gedeelte |
24 november 2023 |
Bloomz Offices Diegem |
Assessment |
4 en 12 december 2023 |
Bloomz Offices Diegem |
Evt. Vergelijking titels en verdiensten (zij-instromers) |
tussen 18 en 22 december 2023 |
Bloomz Offices Diegem |
Artikel 2: De kandidaten worden schriftelijk via e-mail op de hoogte gebracht van het verloop van de selectieprocedure en de plaats waar en dag en uur waarop de selectieproeven worden afgenomen.
Artikel 3: De kandidaten worden schriftelijk via mail op de hoogte gebracht van het resultaat van de selectie.
Artikel 4: Een afschrift van deze beslissing wordt bij het aanstellingsdossier gevoegd.
Aan de raad wordt gevraagd de wijzigingen aan het arbeidsreglement voor het personeel goed te keuren. Dit betreft enkel de toevoeging van bijlage 18 betreffende de fietspolicy.
De raad keurde in zitting van 29 maart 2021 de laatste versie van het arbeidsreglement voor het personeel formeel goed. Het betrof toen enkel de toevoeging van bijlage 17 betreffende het GSM-beleid.
Het lokaal bestuur Haaltert wil inzetten op een duurzame mobiliteit voor haar personeel. Door te voorzien in een fietsleaseplan voor het personeel krijgen de medewerkers de mogelijkheid om zich op een gezonde manier te verplaatsen.
Om dit plan wettelijk te onderbouwen moet een fietspolicy worden voorzien. Deze policy heeft tot doel, op een duidelijke en transparante wijze, het beheer en gebruik van de leasefiets door het personeelslid, te beschrijven. De policy bepaalt alle rechten en verplichtingen die verbonden zijn aan het gebruik en beheer van de leasefiets. Dit reglement vormt bijlage 18 van het arbeidsreglement.
Tijdens :
Deze concrete wijziging van het arbeidsreglement betreft louter de toevoeging van bijlage 18 aan het arbeidsreglement betreffende fietslease.
De volledige en grondige aanpassing van het arbeidsreglement zal in een latere fase gebeuren.
De fietspolicy werd besproken op het vakbondsoverleg van 13 september 2023.
De representatieve vakorganisaties ACV-Openbare diensten en ACOD-lrb waren aanwezig en gaven een gunstig advies. De representatieve vakorganisatie VSOA LRB was noch fysiek noch digitaal aanwezig en deelde, noch vooraf, noch ter zitting een standpunt mee.
Voorliggende beslissing kadert binnen beleidsdoelstelling 4 : veilig, bereikbaar en toegankelijk, met als actie : kies resoluut voor duurzame mobiliteit met aandacht voor doorstroming en zachte vervoerswijzen.
Concreet : Promoten van de fiets voor woon-werkverkeer bij de medewerkers van lokaal bestuur Haaltert
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1. de aanpassingen aan het arbeidsreglement betreffende de fietspolicy, zoals opgenomen in bijlage, goed te keuren.
Bij gemeenteraadsbeslissing dd. 25 juni 2023 werden de lastvoorwaarden goedgekeurd. Tijdens het bodemonderzoek is echter gebleken dat er een historische vervuiling aanwezig is ter hoogte van Ninoofsesteenweg 24. Dit werd aangepast in de meetstaat en de totale kost van deze bijkomende post wordt geraamd op 9.260,00 euro excl. BTW. Deze gemeenteraadsbeslissing dient derhalve te worden ingetrokken en de aangepaste lastvoorwaarden worden opnieuw ter goedkeuring voorgelegd.
De opdracht wordt uitgeschreven als een openbare procedure met publicatie op 26 september 2023.
Deze uitgave gebeurt met het budget ingeschreven op 2023/ACTIE-16/0200-00/2240007/GEMEENTE/CBS/IP-54.
De goedkeuring van de lastvoorwaarden door de gemeenteraad van het lokaal bestuur dient te gebeuren op de zitting van 25 september 2023.
Stad Ninove heeft haar beurt de lastvoorwaarden ter goedkeuring voorgelegd op de zitting van de gemeenteraad van 25 juni 2023. Aangezien de wijziging enkel betrekking heeft op het aandeel van lokaal bestuur Haaltert, is deze goedkeuring voldoende.
- De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.
- De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken,leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
- De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
- Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
- Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
- Decreet Bestuursdecreet van 7 december 2018
- Het besluit van de gemeenteraad van 26 november 2018 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
Voorliggende beslissing kadert in actie 16: Geef prioriteit aan verkeer en een verkeersveilige omgeving in het geheel van ons veiligheidsbeleid.
De beslissing heeft geen financiële gevolgen.
artikel 1. goedkeuring te geven aan de intrekking van het gemeenteraadsbesluit van 25 juni 2023 houdende de lastvoorwaarden inzake opdracht 2023/1002 Aanleg van fietspaden langs de Ninoofsesteenweg en Denderhoutembaan.
artikel 2. goedkeuring te geven aan de aangepaste lastvoorwaarden zoals bepaald in bestek 2023/1002 Aanleg van fietspaden langs de Ninoofsesteenweg en Denderhoutembaan, dat integraal deel uitmaakt van deze beslissing.
artikel 3. goedkeuring te geven om de opdracht uit te schrijven als openbare procedure met publicatie op 26 september 2023.
artikel 4. deze opdracht te ramen tegen 2.178.452,03 euro inclusief BTW, waarvan het aandeel van Haaltert 1.536.235,47 euro incl. BTW (BTW verlegd) bedraagt.
artikel 5. de uitgave van deze opdracht te voorzien in 2023/ACTIE-16/0200-00/2240007/GEMEENTE/CBS/IP-54.
De trage wegen nrs. 42 en 93, zoals gekend in de Atlas der Buurtwegen, maken de facto eenzelfde trage weg uit die in elkaars verlengde liggen. De beide trage wegen zorgen voor een verbinding tussen weg nr. 39 (Bosstraat) en weg nr. 94 (verlengde van de Wypenstalstraat). Momenteel zijn beide trage wegen nog geen gemeentewegen, niettegenstaande ze er sinds mensenheugenis aanwezig zijn.
Het Decreet op Gemeentewegen voorziet in de mogelijkheid voorziet om vanaf 1 september 2019 door een gemeenteraadsbeslissing de straat in eigendom over te dragen aan de gemeente wanneer de gemeente al meer dan 30 jaar bezitsdaden stelt over de straat, wat hier het geval is.
Voornoemd Decreet op Gemeentewegen voorziet geen vergoeding voor de eigenaars, noch een opmeting door een erkend landmeter. Niettegenstaande heeft het lokaal bestuur Haaltert een opmetingsplan aangevraagd bij Willy De Rouck (in bijlage).
Het is aangewezen om de trage wegen nrs. 42 en 93 op te nemen als gemeenteweg in hun huidige staat en afmetingen, alsmede volgens het opmetingsplan van Willy De Rouck, toe te voegen aan het openbaar domein als gemeenteweg, zodat het lokaal bestuur verder kan instaan voor het onderhoud van de weg.
In concreto gaat het om de delen op het plan in rood gearceerd. Trage weg nr. 42 is drie meter breed en gaat over in trage weg nr. 93 die één meter breed is. Deze afmetingen zijn louter indicatief.
De opname van de trage wegen nrs. 42 en 93 als gemeentewegen dient principieel te worden goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen teneinde ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad op de zitting van 25 september 2023.
Voorliggende beslissing kadert in gelijkblijvend beleid waardoor geen rekening moet worden gehouden met de beleidstoetsen.
artikel 1. goedkeuring te geven aan de opname van trage wegen nrs. 42 en 93 in hun huidige staat en afmetingen, alsmede volgens het opmetingsplan van Willy De Rouck, aan het openbaar domein als gemeenteweg.
Het decreet lokaal bestuur (artikel 263) bepaalt dat er voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapport over het eerste semester van het lopend boekjaar dient voorgelegd te worden aan de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn.
De controlefunctie van de Raad ligt nu meer op de opvolging van de uitvoering van de planning en de realisatie van de beleidsdoelstellingen en onderliggende acties en minder op de kredietbewaking. Daarom legt Vlaanderen de verplichting op om tussentijds te rapporteren over de uitvoering van het meerjarenplan.
- Decreet over lokaal bestuur art. 41, 263
artikel 1. Kennis te nemen van het opvolgingsrapport voor het eerste semester van 2023.
De mondelinge vragen van raadsleden Peter De Smet en Jan Schelfhout worden ter zitting beantwoord en behandeld door de bevoegde schepen.
De voorzitter sluit de zitting op 25/09/2023 om 20:38.
Namens Gemeenteraad,
Pieter De Bosscher
waarnemend algemeen directeur
Paulette Looze
voorzitter raad